فروش پارچه بیمارستانی
خانه / پارچه اسپان باند / پارچه اسپان باند ضد آب

پارچه اسپان باند ضد آب

پارچه اسپان باند ضد آب یکی ازانواع پارچه های اسپان باند است که بسیار پرکاربرد بوده و در برابر تمامی مایعات مقاوم می باشد و کیفیت خود را از دست نمی دهد. پارچه های اسپان باند که در بازار با عنوان پارچه های یک بار مصرف مشهور هستند در بیمارستان ها و مراکز درمانی و بهداشتی بسیار مصرف می گردد و این موضوع به دلیل ویژگی ها و خصوصیات منحصربفرد این نوع پارچه است.
همانطور که گفته شد این نوع پارچه ها یک بار مصرف بوده و پس از هر بار استفاده دور انداخته می شود که برای بیمارستان ها و مراکز درمانی بسیار مناسب بوده چون که در این محیط ها آلودگی و میکروب وجود دارد و استفاده از این نوع پارچه باعث می شود تا انتقال احتمالی این ویروس ها وجود نداشته باشد. از کاربردهای پارچه اسپان باند در بیمارستان ها می توان به تولید کلاه، ماسک وگان، پوشاندن زخم ها و جراحی ها، نگهداری و محافظت از سرامیک ها و دستگاه ها به عنوان یک لایه حفاظتی و همچنین استفاده در دستگاه ها و بخش های جراحی مانند ارتوپدی و چشم پزشکی اشاره نمود.
یکی از مزایای مهم و حائض اهمیت استفاده از پارچه اسپان باند در بیمارستان ها، قدرت کشسانی فوق العاده آن است. این پارچه قدرت کشش و انعطاف پذیری خوبی داشته و علت داشتن قدرت کشش و انعطاف پذیری مناسب این پارچه، برخی ویژگی های ساختاری آن است که موجب این امر شده است. با قرار دادن این پارچه روی پوست، پارچه کمی کشیده شده و بعد از رها کردن آن به حالت اولیه باز می گردد این ویژگی باعث می شود پارچه به طور مطلوبی روی بدن قرار گرفته و بیمار احساس آرامش و راحتی نماید.
به طور کلی پارچه های اسپان باند به دلایل مختلف و از همه مهم تر قیمت مناسب و ایمنی بالاتر از لحاظ بهداشتی، در مراکز درمانی در حجم های بالا مورد استفاده قرار می گیرد. ما در این مقاله قصد داریم تا شما خریداران این نوع محصول را با پارچه اسپان باند و علی الخصوص پارچه اسپان باند ضد آب بیشتر آسنا نماییم و نکات لازم جهت خریدی مطمئن و ایمن را برای شما عزیزان عنوان نماییم و همچنین برای سفارش این محصول به صورت غیر حضوری و بسیار آسان می توانید با نمایندگی های فروش این نوع پارچه در سراسر کشور تماس گرفته و ضمن دریافت اطلاعات بیشتر در این باره نسبت به سفارش با کیفیت و قیمت مناسب خود اقدام نمایید.

پارچه اسپان باند چیست؟

پارچه اسپان باند یکی از واریته های پارچه است که از الیاف پنبه و فیبرهای پلی استر تشکیل شده است. این پارچه به دلیل خواص منحصر به فردی که دارد، بسیار محبوب و پر کاربرد است که در ادامه به برخی از ویژگی های مهم این نوع پارچه اشاره می نماییم:

  • قابلیت منعطف بودن: پارچه اسپان باند انعطاف پذیری بالایی داشته که این موضوع باعث گردیده به شکل محکمی به بخش مورد نظر بچسبد و در آن شکل ‌دهی شود و همچنین، این پارچه به دلیل دارا بودن قابلیت کشش در طولانی‌ مدت ثبات خود را حفظ می نماید و تغییر حالت نمی دهد.
  • مقاومت در برابر خوردگی: این پارچه به دلیل داشتن مواد حاوی فیبرهای پلی استر، مقاومت بسیار بالایی در برابر خوردگی داشته به همین دلیل، پوشیدن لباس‌ هایی که از این پارچه ساخته شده‌ اند از دوام خوبی برخوردار است.
  • ضد آب و ضدعفونی بودن : پارچه اسپان باند در برابر آب و رطوبت مقاوم بوده و می ‌تواند در برابر مایعات و خون به عنوان محافظ خوبی عمل نماید همچنین، منظور از ضدعفونی بودن این نوع پارچه آن است که قابلیت جلوگیری از آلودگی و میکروب را دارد و می‌ تواند از ورود عوامل میکروبی به محل زخم جلوگیری نماید.
  • نفوذپذیری هوا: پارچه اسپان باند از نفوذ پذیری خوبی برخوردار بوده و اجازه می‌ دهد هوا در داخل پارچه جریان داشته باشد و پوست تنفس کند این خاصیت موجب می شود در فصول گرم، هوا از منافذ و درزهای موجود درآن عبور نماید و بدن احساس گرمی و تعریق ننماید.
  • عدم چروک شدن پس از هر بار شستن: پارچه اسپان باند در برابر چروک مقاومت بالایی دارد و پس از شست و شو و استفاده، میزان چروک خوردگی کمتری از خود نشان می ‌دهد.

 

پارچه اسپان باند ضد آب

 

به طور خلاصه در اینجا به برخی از خصوصیات مهم پارچه اسپان باند اشاره نمودیم که همین عوامل باعث شده تا در بیمارستان ها از این نوع پارچه استفاده های زیادی ببرند. پارچه های اسپان باند به روش های مکانیکی، شیمیایی و حرارتی با کنار هم قرار گرفتن الیاف تولید می شوند. در بازار به پارچه های اسپان باند پارچه های نبافته، پارچه های پزشکی، پارچه های بی بافت و پارچه های یک بار مصرف نیز اطلاق می گردد. تولید پارچه اسپان باند در کارخانه ها معمولا به صورت زیر می باشد:

  • انتخاب المان های اولیه: انتخاب نخ های مرغوب و با کیفیت برای تولید پارچه اسپان باند یکی از دغدغه های اصلی تولید کنندگان است که از آن جمله نخ های پشمی، پنبه ای، نخ های مصنوعی و مواد مخلوط می توانند در تولید این نوع پارچه به کار بیایند.
  • پیش پردازش نخ ها: بعد از انتخاب نخ ها باید آن ها پیش پردازش شوند که این فرایند شامل شست و شو، رنگ آمیزی و خشک کردن نخ ها است.
  • تهیه و تغذیه دستگاه بافندگی: پس از پیش پردازش نخ ها دستگاه های بافندگی، بافته گزینی مختلف و طرح های متنوعی از جمله اسپان باند را تولید می نمایند.
  • عملیات بافندگی: در این مرحله، نخ ها در دستگاه بافندگی قرار گرفته و به صورت خودکار و مکانیکی بافته می شوند.
  • پس از بافت: پس از عملیات بافندگی، آن را بررسی و بازبینی می نمایند تا هرگونه خطا یا کمبود را بررسی کرده و آن را بر طبق نیازهای مشتری تکمیل نمایند.
  • پس از پردازش: پس از تکمیل بافت، پارچه وارد مرحله نهایی می شود که شامل پنبه زنی، رنگ آمیزی نهایی و تنش پارچه است.
  • کنترل کیفیت: پس از تکمیل هر مرحله از تولید، پارچه ها بررسی و بازبینی می شوند تا از کیفیت آن مطمئن شوند.
  • بسته بندی و تحویل: در پایان، پارچه ها بسته بندی و آماده شده و برای حمل و نقل به مقصد نهایی ارسال می گردند.

کاربردهای پارچه اسپان باند

همانطور که در بالا نیز به آن اشاره نمودیم پارچه اسپان باند از ویژگی ها و خصوصیات مختلفی برخوردار بوده که موجب استفاده آن در حجم های بالا در بیمارستان ها و مراکز درمانی و بهداشتی شده است که از جمله مهم ترین کاربردهای آن عبارتند از:

  • تولید کیف و کوله پشتی: از جمله کاربردهای پارچه اسپان باند می توان به تولید کیف و کوله پشتی اشاره کرد و علت استفاده از این نوع پارچه برای تولید کیف و کوله مقاومت بالای آن در برابر رطوبت و سایش است.
  • تولید لباس: پارچه اسپان باند برای تولید لباس کاربردی نظیر کت و شلوار، پیراهن و تی شرت نیز به کار می رود و آن هم به دلیل مقاومت بالای آن می باشد.
  • تولید ماسک سه لایه: از کاربردهای مهم و اصلی پارچه اسپان باند، تولید ماسک سه لایه می باشد که علت این امر مقاومت بالا در برابر آب، بخار و مواد شیمیایی است.
  • تولید ساک دستی پارچه ای: پارچه اسپان باند برای تولید ساک دستی پارچه ای سوزنی نیز مورد استفاده قرار می گیرد. سبکی و نرمی پارچه های اسپان باند باعث شده تا این نوع پارچه مورد توجه بسیاری از افراد برای ساخت ساک دستی قرار گیرد.
  • تولید پوشاک ورزشی: پارچه اسپان باند برای تولید پوشاک ورزشی به کار می ‌رود. این پارچه به این دلیل برای ورزشکاران مناسب بوده که ضد آب است و از نظر راحتی برای انجام حرکات ورزشی بسیار مناسب می باشد.
  • تولید پوشاک کودک: از آنجایی که پارچه اسپان باند نرم و راحت است، برای تولید پوشاک کودک نیز مورد استفاده قرار می گیرد زیرا که در برابر رطوبت و آب مقاوم بوده و در عین حال از نظر نرمی و راحتی برای پوست حساس کودکان، مناسب است.
  • تولید تکسچر: منظور از تکسچر، پوشاک با طرح های خاص و جذاب است که پارچه اسپان باند برای تولید آن نیز به کار می ‌رود.
  • ساخت ساک شست و شوی گیاهی: پارچه اسپان باند برای تولید ساک شست و شوی گیاهی نیز مورد استفاده قرار می گیرد که برای شست و شوی محصولات آشپزخانه ‌ای و مواد خوراکی استفاده می‌ شوند.

همانطور که در موارد بالا نیز اشاره شد یکی از کاربردهای پارچه اسپان تولید ساک دستی می باشد که در زمینه‌ خرید و حمل کالا، خصوصاً خرید مواد غذایی و کالا های روزمره، بسیار به کار می رود چرا که ساک دستی پارچه ای، علاوه بر ظاهر زیبا و جذاب، بسیار سبک و قابل حمل بوده و می ‌تواند جایگزینی مناسبی برای کیسه‌ های پلاستیکی به شمار بیاید. پارچه اسپان باند به دلیل داشتن وزن و ضخامت کم، در تولید ساک های پارچه ای بسیار مناسب است همچنین، این پارچه قابلیت شست و شو را دارد و می ‌توان از آن برای تولید ساک ‌های چند بار مصرف نیز استفاده کرد. با توجه به این که یکی از ویژگی های مهم پارچه اسپان باند ضدآب است، می‌ توان از آن برای ساخت ساک های دستی پارچه ‌ای برای استفاده در شرایط آب و هوایی مختلف نیز استفاده کرد و از این بابت محدودیتی ندارد.
یکی از مسائل مهم در تولید ساک دستی پارچه ‌ای می توان به ‌جایگزینی آن برای کیسه‌ های پلاستیکی اشاره کرد که می ‌تواند به کاهش آلودگی محیط زیست کمک نماید و میزان آلودگی زمین و آب‌های زیرزمینی را کاهش دهد. به طور کلی استفاده از پارچه اسپان باند در تولید ساک دستی پارچه ‌ای، یک راه حل مناسب و پایدار برای جایگزینی کیسه های پلاستیکی می باشد.
در مجموع، پارچه اسپان باند به ‌دلیل ویژگی ‌ها و خصوصیات خاصی که دارد و در این مقاله نیز به برخی از آن ها اشاره شد، در بسیاری از صنایع و کاربردها مورد استفاده قرار می ‌گیرد.

 

خرید پارچه اسپان باند ضد آب

 

خرید پارچه اسپان باند ضد آب

تا اینجا در خصوص ویژگی ها و خصوصیات و همچنین کاربردهای گوناگون پارچه های اسپان باند نکاتی را مطرح نمودیم و معرفی ویژگی‌ های بهترین پارچه اسپان باند باعث می شود که شما خریداران عزیز با این محصول آشنایی خوبی داشته باشید و قبل از خرید به بررسی این مشخصه ها در رابطه با پارچه هایی که در پی تهیه آنها هستید، بپردازید و خریدی مرغوب و با کیفیتی داشته باشد. که به طور خلاصه نکاتی را که باید در خرید این نوع محصول رعایت کنیم و ویژگی های مهم آن را مد نظر قرار دهیم عبارتند از:
پارچه های اسپان باند از جمله محصولاتی هستند که به گونه ای تولید می شوند که کاملا ضد آب بوده و آن به این معنی است که در برابر آب هیچ گونه صدمه ای به این پارچه ها وارد نمی گردد و کیفیت خود را از دست نمی دهند.
از ویژگی های دیگر این نوع پارچه آن است، که نوع با کیفیت و مرغوب آن به هیچ عنوان چروک نمی شود.
پارچه اسپان باند به عنوان ملحفه یکبار مصرف کشدار بیمارستانی، بوی بدن را به خود نمی گیرد و به عنوان عرق گیر نیز به کار می رود.
این محصولات ضد آب از رنگ های مختلف و گوناگونی برخوردار است.
اگر قصد سفارش پارچه ضد آب اعلا را دارید باید بدانید که نمونه‌ های اسپان باند از جمله برترین نوع این محصولات می باشند که برای تولید انواع لباس های بیمارستانی کاربرد گسترده‌ ای را دارا هستند و لازم است بدانید که این پارچه های با کیفیت از قیمت مناسب و نسبتا ارزانی برخوردار هستند. اگر شما نیز از خریداران پارچه اسپان باند ضد آب هستید می توانید این نوع پارچه را از نمایندگی پارادا، با کیفیت و قیمتی مناسب خریداری نمایید.

جهت خرید و فروش این محصول می توانید با ما در ارتباط باشید:
مشاوره و فروش شرکت های زنجيره ای تولید انواع پارچه های بيمارستانی :
معصومه يوسفی (مهندس نساجی)
راه های ارتباطی:
شماره موبایل: 09125814216
پاسخگويی تلگرام: 09371551600
کانال تلگرام: parchehyousefi@
پست الکترونیکی: parcheh.yousefi@gmail.com

مطلب پیشنهادی

پارچه اسپان باند ارزان

پارچه اسپان باند ارزان با خرید تناژ بالا

پارچه اسپان باند ارزان با خرید تناژ بالا از نمایندگی های معتبر عرضه و پخش …

در واتساپ پیغام بگذارید
ارسال به واتساپ
کانال تلگرام اینستاگرام